mijn ervaring met de 308 na 3200 km

Alle rijervaringen per type/motor
Henry dukel

Berichtdoor Henry dukel » 01 feb 2016, 07:57

Na de ongekende luxe van een Skoda Superb, nu een kleinere 308-SW.

Mij vallen de volgende zaken op:
- de tankinhoud is veel te klein. Ik blijf maar tanken! omdat ik niet de laatste druppel wil leegrijden sta ik regelmatig 40 liters te tanken. Omdat het verbruik tijdens de testen worden gedaan met 1/2 lege tank gaan fabrikanten steeds kleinere tanks monteren. dit is absurd!

- Hoe is het mogelijk dat - bij een gelijkblijvende bestuurder- het verbruik daalt van 1:19,5 naar 1:18,5 terwijl de auto kleiner, lichter en moderner is en een stuk zuiniger behoort te zijn dan de Superb?

- Het motortje is prima! in combinatie met de keyless entry rijd het een stuk ontspannender dan met een ouderwetse sleutel.

- Ik mis ophanghaken in de bagageruimte

- ik mis opbergruimte in de wagen. Enkel dashboardkastje en, bij elektrische handrem en midden armsteun. Dit moet toch beter kunnen!

- De bediening van de touchscreen moet toch beter kunnen: waarom geen homescreen waarop de standaard zaken staan met een diep-link naar minder vaak gebruikte instellingen.

- De premiumstoelen (voorzien van zwart Mistral leer met stoelverwarming) zitten prima. als ik andere auto's zie met after market leer, kies ik toch zeker voor fabrieksleer!

- Achteruitrijcamera werkt prima, ook in het donker. jammer dat - bij regen- de cameralens bedekt met water en vuil is. was daar nu niet iets slims op te verzinnen?

- Internet vanuit de auto werkt niet handig: wanneer je de iphone als hotspot gebruikt is hij wel heeeeel erg traag. internet werkt alleen maar bij stilstaande auto, dus de bijrijder heeft er niets aan. De apps kan alleen werken met een dure dongle van Peugeot (of heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden??)

- De jukebox en 2e USB zijn ze schijnbaar 'vergeten' te monteren, maar als bonus heb ik wel een 230V stopcontact. joepie!

- de 12V aansluiting bij de achterbank zit mijn inziens op een onlogische plek. waarom niet in middenconsole? nu wordt het lastig om de DVD voor de kinderen aan te sluiten.

- De full-led koplampen geven een stuk beter zicht dan halogeen koplampen!

- ik mis wel de corner verlichting; jammer dat ze die niet gekopieerd hebben van de VAG-groep

Hoewel je het niet zou verwachten na zo'n opsomming, toch best wel tevreden met de nieuwe wagen!! Ik hoop dat de auto ook voldoet met een caravan erachter.
308SW Lease premium 1.6 blueHDI 120 , gris Artense metallic, voorzien van de volgende opties: vaste trekhaak, Leder Mistral bekleding, achteruitrijcamera, Keyless entry&start en winterbandenplan.

The Sarge

Berichtdoor The Sarge » 01 feb 2016, 19:33

Ik wilde al bijna zeggen: volgens mij mis je gewoon de Superb.....dus had een 508 gekozen :) ;)

Henry dukel

Re: mijn ervaring met de 308 na 3200 km

Berichtdoor Henry dukel » 02 feb 2016, 10:54

Helaas Sarge,

Skoda mocht ik niet meer rijden ivm merkenbeleid. en de 508 is in de lease wel heel erg duur...
vandaar de 308
308SW Lease premium 1.6 blueHDI 120 , gris Artense metallic, voorzien van de volgende opties: vaste trekhaak, Leder Mistral bekleding, achteruitrijcamera, Keyless entry&start en winterbandenplan.

Gris artense sw

Re: mijn ervaring met de 308 na 3200 km

Berichtdoor Gris artense sw » 17 jun 2016, 18:59

De 508 is ook niet te vergelijken met een Superb!
Witte 3008 GT-line (130pk met div.optie's)

Terug naar “Rijervaring (308-T9)”