Schoonmaken lichtmetalen velgen

Voor alles mbt onderhoud
Michel 3008 GT

Schoonmaken lichtmetalen velgen

Berichtdoor Michel 3008 GT » 18 mar 2014, 00:30

Dit topic is een gecopieerde samenvatting van het Peugeot3008club forum

--------------------------------------------------------------------------------
Het wassen van de auto kost net zo veel tijd als het schoonmaken van de aluminium velgen.
Op sommige plekken kom je bijna niet met je handen en/of spons tussen de velg en remmen.
Is er iets in de handel om dit te vergemakkelijken ??

--------------------------------------------------------------------------------
weet je wat super spul is en nog goedkoop ook, van de wibra DASTY en dan die gele gebruiken we altijd voor de velgen

op sprayen en hopla vuil vliegt eraf

google maar is op dasty en lees alle positieve reactie's van dit spul
kost nog geen 3 euro dacht ik

Hallo
Gebruikt u dat wibra produkt al lang ?en bent u niet bang dat u velgen doffe vlekken of iets dergelijks na langdurig gebruik zullen vertonen ?
grtj Willem

Re: schoonmaken van alum. velgen

Berichtdoor Michel 3008 GT » do 20 jun 2013, 12:24

Ik gebruik de producten reeks van Meguiars en ben daar erg tevreden over. Als je velgen aan de binnenzijde extreem vuil raken, zou je ze eventueel eens kunnen demonteren en dan goed schoonmaken.

Zelf doe ik dit 2x per jaar bij het wissen van zomer/winter en winter/zomer. Dan maken ik alle velgen goed schoon en zet ze ook in de wax.

Kleine zwarte 'puntjes' (teer, remstof e.d.) van vuil kun je wegkrijgen met klei.
Peugeot 3008 1.6 THP GT: feb 2011, specificaties & foto's
Mijn gehele Peugeot historie: historie

Doornekamp33

Re: Schoonmaken lichtmetalen velgen

Berichtdoor Doornekamp33 » 18 mar 2014, 07:55

Voor de velgen heb ik van alles gebruikt, en de Dasty van de wibra dus ook, nadat men IronX uit het assortiment heeft gehaald, en die werkt het best en laat geen vlekken achter,
dus prima spul, wel heb ik de professional serie genomen, zit in een stevige fles.
Na gebruik goed afspoelen en de velgen in de Wax zetten, en ze zijn weer als nieuw, hele oude lagen van jaren vuil krijg je er niet mee af, het is een kwestie van bijhouden.
Groet Peter

Kootje70

Berichtdoor Kootje70 » 21 mar 2014, 19:54

Ik gebruik Mr. Muscle ovenreiniger (met orange dop).
Dat is voor vet en roet. En dat zit ook op de velg.
Erop spuiten, even laten inwerken, met een handveger inwrijven en met water en borstel schoonvegen.
Maar sta open voor nog makkelijker manieren....

voiturefrancaise

Berichtdoor voiturefrancaise » 12 apr 2014, 15:30

Ik gebruik voor de velgen Poorboys velgenreiniger, Monello non-ferro voor het verwijderen van remstof en vliegroest en daarna 2x een laag wax van Poorboys. Gewoon bijhouden en ze blijven mooi.

Terug naar “Onderhoud (3008-I)”