Computer updaten

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2013-2017) en in de 508 (2014-2018)
Plaats reactie
Hielkoo
Peugeot Newbie

Computer updaten

Bericht door Hielkoo »

Hallo allemaal!

Ik heb onlangs helaas mijn 208 na 8 jaar weg moeten doen en heb nu sinds een week een 2008 uit 2013. Een 1.6 benzine.
Nou wilde ik de navigatie updaten met de nieuwste kaarten + flitsupdates, maar viel me op dat mijn USB stick met muziek niet werd herkend, ondanks dat het ledje wel knippert. Opladen doet de USB daarintegen wel.
Nou had ik via JoepTjoep al gezien dat kennelijk de USB eerst geactiveerd moet zijnm en dat je dat krijgt door middel van 5 seconden op de source knop moet drukken waarna je en enginering modus krijgt en een code intoets. Daarna zou je dan USB moeten kunnen activeren (en ook DAB), maar dat scherm krijg ik niet, alleen een piep.
Nou heb ik gisteren van Peugeot beide kaarten + flitsupdates gekocht en gedownload en op een 32gb USB gezet, ik dacht dan herkente-ie het vanzelf wel, maar dat maakte weinig verschil.
Dus Help! Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 50 keren
Like! Gekregen: 154 keren

Re: Computer updaten

Bericht door Peugeot-5008 »

Een update moet je bij een 2008 uit 2013 handmatig opstarten in het menu. Het is geen usb insteken en de rest gaat vanzelf.

Waarom gebruik je de gebruiksaanwijzing niet die je hebt gekregen bij de aanschaf bij HERE/Peugeot? Of heb je ze niet via de officiele weg aangeschaft?

DAB zomaar even activeren is onzin. Dat doe je niet ff via een menutje, daar heb je een digitale ontvanger voor nodig en een unit die DAB kan draaien. Het is niet zomaar iets wat je ff aan en uitzet.

Overigens welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je, voordat je verder gaat met berichten, nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij bijvoorbeeld aan motorisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu én in de toekomst, en we weten wie we voor ons hebben. Dank je wel alvast
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (SMEG) met HERE Navigatie en touchscreen”