Ik heb sinds een jaar een Peugeot 3008 uit 2018. Nu merkte ik afgelopen zomer dat bij hogere buitentemperaturen de airco niet werkt. Ook niet na eerst een tijdje de ramen open te hebben gehad. Na een uur rijden doet de airco het nog steeds niet. Naar de garage geweest en die geven aan dat er wellicht een lek zit. Dit willen ze checken met een contrastgas zodat ze kunnen zien waar het lek zit. Dit is echter een duur grapje, alleen het contrastgas kost al € 275,-
Mijn garantie is net 2 weken verlopen dus ik heb contact gezocht met de Peugeot dealer waar ik de auto gekocht heb en gevraagd wat zij hierin kunnen betekenen ook al is de garantie verlopen. Zij willen wel naar de auto kijken maar dan ben ik een uur onderweg en loop dan nog het risico dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Zij geven nu aan dat als er een lek zit bij de condensator dit sowieso buiten de garantie valt.
Nu is dus mijn vraag, wat zouden jullie doen? Toch naar de aankoopdealer (en dus een hoop tijd en benzinekosten kwijt zijn) met het risico alleen maar nog meer geld kwijt te zijn of naar de lokale garage en dan sowieso zelf voor de kosten opdraaien?
En ja ik weet dat ik veel eerder naar de garage had moeten gaan maar dit was even niet mogelijk