Op het Duitse forum Peugeottalk staat hier ‘t nodige overgeschreven. Rick heeft gelijk. De auto moet bij Peugeot in Frankrijk aangemeld worden als Nederlands geregistreerde auto. Dan krijg je hulp in de Nederlandse taal. Ingestelde taal van de auto zelf heeft hier niets mee van doen. Zoals Niels al zei, twee verschillende modules. Een aparte SOS/service module en de NAC. Het wijzigen van het land waar de auto geregistreerd staat, neemt wel de nodige tijd in beslag. De dealer moet de juiste weg weten (met behulp van Peugeot Nederland) en in Frankrijk hebben ze geen haast blijkt. Overigens zou een niet werkende microfoon, mits gesignaleerd door de auto, ook tot een storing in het SOS systeem kunnen leiden en daarmee tot een knipperende rode LED.rick schreef: zolang de auto geregistreerd staat op de duitse eigenaar is het duitse contract nog "in de lucht" en maakt de auto waar dan ook verbinding met de alarmcentrale en helpdesk in DE.
PeugDE heeft in dit geval waarschijnlijk een afmelding ontvangen van een chassisnummer door export en dan wordt het contract bij hen ontbonden.
Auto moet nu weer worden aangemeld in het betreffende land.
dat is mijn vermoeden in deze.
Kijk eens of de LED in de SOS knop bij starten eerst vast groen of rood oplicht gedurende enkele seconden. Dat schijnt ook iets te zeggen over het hele SOS systeem. Bij mij licht hij eerst groen op en gaat dan rood knipperen om na ongeveer 2 minuten uit te gaan. Bij mij is de module zelf de boosdoener volgens de dealer en wordt volgende week vervangen. Overigens werkt mijn microfoon wel correct. Heb je al eens geprobeerd of het spraaksturingssysteem wel werkt. Want als die wel reageert, dan is het niet de microfoon, maar een probleem in het telefoon gedeelte van de NAC. Overigens konden ze de gevoeligheid van de microfoon met de diagbox aanpassen, zodat je beter verstaanbaar bent voor de andere partij. Ik weet niet of dat bij de 308 ook kan tegenwoordig. Misschien staat daar iets niet goed ingesteld. Dus een bezoek aan een goede en, in dit geval van eigen import, een welwillende dealer lijkt mij de aangewezen weg om tot een oplossing te komen.