Microfoon gemute?

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2013-2017) en in de 508 (2014-2018)
Jeroen-3008
Peugeot Fanaat
Like! Gegeven!: 1 keer
Like! Gekregen: 1 keer

Re: Microfoon gemute?

Bericht door Jeroen-3008 »

rick schreef: zolang de auto geregistreerd staat op de duitse eigenaar is het duitse contract nog "in de lucht" en maakt de auto waar dan ook verbinding met de alarmcentrale en helpdesk in DE.

PeugDE heeft in dit geval waarschijnlijk een afmelding ontvangen van een chassisnummer door export en dan wordt het contract bij hen ontbonden.
Auto moet nu weer worden aangemeld in het betreffende land.

dat is mijn vermoeden in deze.
Op het Duitse forum Peugeottalk staat hier ‘t nodige overgeschreven. Rick heeft gelijk. De auto moet bij Peugeot in Frankrijk aangemeld worden als Nederlands geregistreerde auto. Dan krijg je hulp in de Nederlandse taal. Ingestelde taal van de auto zelf heeft hier niets mee van doen. Zoals Niels al zei, twee verschillende modules. Een aparte SOS/service module en de NAC. Het wijzigen van het land waar de auto geregistreerd staat, neemt wel de nodige tijd in beslag. De dealer moet de juiste weg weten (met behulp van Peugeot Nederland) en in Frankrijk hebben ze geen haast blijkt. Overigens zou een niet werkende microfoon, mits gesignaleerd door de auto, ook tot een storing in het SOS systeem kunnen leiden en daarmee tot een knipperende rode LED.
Kijk eens of de LED in de SOS knop bij starten eerst vast groen of rood oplicht gedurende enkele seconden. Dat schijnt ook iets te zeggen over het hele SOS systeem. Bij mij licht hij eerst groen op en gaat dan rood knipperen om na ongeveer 2 minuten uit te gaan. Bij mij is de module zelf de boosdoener volgens de dealer en wordt volgende week vervangen. Overigens werkt mijn microfoon wel correct. Heb je al eens geprobeerd of het spraaksturingssysteem wel werkt. Want als die wel reageert, dan is het niet de microfoon, maar een probleem in het telefoon gedeelte van de NAC. Overigens konden ze de gevoeligheid van de microfoon met de diagbox aanpassen, zodat je beter verstaanbaar bent voor de andere partij. Ik weet niet of dat bij de 308 ook kan tegenwoordig. Misschien staat daar iets niet goed ingesteld. Dus een bezoek aan een goede en, in dit geval van eigen import, een welwillende dealer lijkt mij de aangewezen weg om tot een oplossing te komen.
Rick
Moderator
Like! Gegeven!: 125 keren
Like! Gekregen: 183 keren

Bericht door Rick »

TS heeft gezien het bouwjaar geen NAC
Voor de rest is het wel gelijk qua kleurtjes van de ledjes
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 49 keren
Like! Gekregen: 154 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

De gevoeligheid van de microfoon kan met de SMEG cheatcodes ook aangepast worden. Maar dat zal het probleem in deze niet zijn.
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Rob Janssen 1984
Peugeot Liefhebber

Bericht door Rob Janssen 1984 »

Ik heb contact gezocht met de verkopende dealer in Duitsland eens kijken wat ze te melden hebben.
De SOS is dan iets wat ik op een ander moment hier ga regelen. Buiten de microfoon heb ik namelijk ook een motormanagement lampje dus vrees dat ik nog leuk contact met ze ga hebben.

Bedankt voor het meedenken zover.
Rob Janssen 1984
Peugeot Liefhebber

Nou systeem heeft een update gehad. SOS en microfoon werken niet samen is me bevestigd inderdaad. Helaas is het probleem met de software niet verholpen.
De garagehouder waar ik ben geweest vermoed een probleem in de bedrading tussen microfoon en radio unit. Dit is een universeel bedrijf dus niet peugeot specifiek. Ik las op internet dat de microfoon in het plafond zou zitten naast de gordelindicaties, nou daar zaten ze niet.

Weet iemand waar de microfoon bevestigd zit? Komen er vaker bedrading problemen voor?

Het opnieuw aanmelden van de SOS unit laat ik op een ander moment uitvoeren.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

microfoon hoort achter het roostertje/sleufje naast de knop van het verduisteringsscherm te zitten
Rob Janssen 1984
Peugeot Liefhebber

Ga ik die straks eens zoeken. Weet niet 1,2,3 waar je bedoeld.
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

peugeot-308-iaa-francfort-2013-1-020_960.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rob Janssen 1984
Peugeot Liefhebber

Top dankjewel voor dit plaatje. Scheelt weer werk.
CreatoX
Peugeot Liefhebber

Bericht door CreatoX »

Toevallig vandaag de auto voor hetzelfde euvel naar de garage gehad.

Het SOS systeem staat in verband met het niet werken van de microfoon.
Wanneer de auto op contact gezet wordt zal bij de SOS knop kort een groen lampje moeten gaan branden. Zo niet, dan is dat je probleem

De dealer heeft het front-panel er uit gehaald (luchtuitlaat + display), een stekker losgekoppeld en opnieuw aangesloten, waarna het weer werkte. Omdat ze het toch niet vertrouwden is de SOS module vandaag in zijn geheel vervangen. Schijnt 700 euro te kosten en viel nog net onder garantie.
Het klopt dat dit systeem zich eerst moet aanmelden (inleren) door contact te maken met Frankrijk.
Roel44
Peugeot Newbie

Bericht door Roel44 »

Ik rijd in een peugeot 2008 en heb sinds kort het zelfde probleem.

De telefoon maakt verbinding, hij belt, ik hoor de ander en zij mij niet....elke telefoon heeft dit in de auto

Bij Hekkert hebben ze vandaag de microfoon vervangen maar dat was het helaas ook niet.

Peugeot Hekkert heeft geen idee wat het kan zijn.

Mocht iemand het verholpen krijgen dan hoor ik het graag.
Peugeot-5008
Eigenaar en Beheerder
Like! Gegeven!: 49 keren
Like! Gekregen: 154 keren

Bericht door Peugeot-5008 »

Je realiseert je dat je een 4,5 jaar oud topic omhoog schopt en dat de hoofdrolspelers al drie of meer jaar niet meer online zijn geweest?
Beter even in een recenter topic kijken naar tips.
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (SMEG) met HERE Navigatie en touchscreen”